Pagina's

woensdag 12 maart 2014

Steekmarkeerders

Vandaag ga ik even vertellen over mijn steekmarkeerders. 
Voor als ik zomaar een breiwerk heb waar maar 1 of 2 markeerders aan hoeven heb ik zelf steekmarkeerders gemaakt. 

De werkwijze is eigenlijk heel simpel. Je pakt een stukje sieradenstaalkabel. Daar heb ik aan de ene kant een zilverkleurige kraal aangedaan. Toen over twee draden een knijpkraal eraan geknepen. Daarna schuif je op de andere zijde een paar leuke kralen. Dit doe je zo dat het uiteinde van het stukje waar je de knijpkraal al hebt zitten onder de kralen valt. Dan schuif je er weer een knijpkraal op maak je een lus en steekt het uiteinde hier weer door. Zorg er weer voor dat het uiteinde onder de kralen valt, anders gaat het haken aan je breiwerk. Knijp deze kraal ook dicht en je markeerder is klaar. Maak ze niet te lang want dat breit niet fijn. In plaats van het staalkabeltje kun je ook vislijn of gewoon een dunne draad katoen gebruiken. Bij katoen heb je ook geen knijpkralen nodig en krijg je geen last dat hij kan gaan haken. 
Heb je veel steekmarkeerders nodig gebruik dan rasta elastiekjes van zenner, of paardenelastiekjes. 
Veel plezier met het maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten