Pagina's

donderdag 27 februari 2014

Plank

Hoe houden jullie bij waar je bent gebleven in een patroon?
Ooit heb ik een ijzeren bordje gehad met magneetstrips erop die je op het patroon kon leggen. Waar dat gebleven is mag joost weten maar ik weet het niet. 
Ook was dat niet zo groot en paste er niet altijd het hele patroon op. 
Nu heb ik de oplossing gevonden. 
Een plank. 
Je zult denken en dan. Ik heb een plaatje multiplex van 9mm gepakt en hiervan de randen goed glad geschuurd. 
Daar omheen heb ik een koordelastiek gebonden dat ik kan verschuiven.
Aan een kant plak ik mijn patroon en hang ik een pen aan het elastiekje zodat ik die altijd bij de hand heb. Als ik het elastiek nu verschuif op het lijntje wat ik moet breien kan ik zo bijhouden waar ik ben gebleven. Als ik dan stop zet ik voor de zekerheid een streepje op het patroon waar ik ben gebleven.
Aan de andere kant heb ik een insteekhoesje geplakt.
Hier stop ik het geschreven patroon in met de betekenis van de tekens voorop. Zo kan ik gemakkelijk zien wat een bepaald teken betekent en blijft alles bij elkaar. 
Ik hoop dat je wat aan deze tip hebt. Een stukje hout en elastiek is een goedkopere oplossing. 

1 opmerking:

  1. Zo simpel en zo doeltreffend. Ik leg er een stuk papier op, maar soms staat het wat bol, of rijst het naar beneden. Maar dit is heel goed.
    Grtjs
    Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen