Pagina's

maandag 3 februari 2014

Golven

Ik kon het toch niet laten, en heb nog een nieuwe sjaal op de pennen gezet van die mooie wol die ik op vakantie had gekocht.
Deze wol is van Wolsinn en is 70% bluefaced Leicester, 20%zijde en 10% cashmier. Deze is met de hand geverfd.
Ik ga er de sjaal Japanse golven van Monique Boonstra van www.kantwerk.nl mee breien. 
ook brei ik voor het eerst met mijn nieuwe naalden. Rondbreinaalden met verwisselbare punten van pro knitt. 
Moest eerst wennen en had de punten er niet goed opgedraaid waardoor de draad tussen het schroefdraad kwam, maar nu breit het super en weet ik dus weer een kado voor moederdag en mijn verjaardag. Alleen duurt dat nog even jammer genoeg. 

2 opmerkingen:

  1. Dat is toevallig de shawl die mijn vriendin af gaat breien haha, ik had ruzie met de steken die ik achterin samen moest breien. Misschien dat er patronen zijn waar dit niet in voor komt dan zal ik een nieuwe poging wagen haha.. overigens een prachtige shawl en patroon, heeft Monique mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Astrid,

    wat jammer dat je dit hierom niet is gelukt, de oplossing zou n.l. zijn een steek afhalen een steek rechts breien en de afgehaalde steek overhalen. Eigenlijk steek je achter in maar pak je de eerste steek ook gewoon als eerste op. (Dat is tenminste zoals ik het doe en het ziet er goed uit), Ik zou ditzelfde patroon nog gewoon eens proberen al is het maar gewoon als proeflapje. Veel succes ermee en hoor graag of het gelukt is.

    Gr Rianne

    BeantwoordenVerwijderen