Pagina's

donderdag 19 februari 2015

Vorderingen

Productief weekje gehad deze week. 
Eerst ben ik vrijdag naar de handwerkbeurs in Zwolle geweest. 
Een feest om daar rond te lopen. 
Ze hadden me uitgedaagd om met hele dunne naalden sokjes en truitjes te gaan breien, dus moest ik op naaldenjacht. 
Nou dat is gelukt hoor nld 1mm. 
Ook moest ik een van mijn naaldpunten omruilen omdat daar een fabrieksfout in zat. Ik moet zeggen bij naalden van knit pro krijg je ook gelijk nieuwe, die hebben zo'n goede service. 
Verder nog lekker wat rondgescharreld, had ook nog wat kleurtjes verf op mijn verkanglijstje staan en ook die had ik allemaal. Kan ik weer mooie nieuwe kleurtjes maken. 
Mijn sjaal is ook af, gelukkug want had het laatste stuk de pech dat mijn naaldpunt los was geschoten. Geluk dat ik door niet te bewegen de steken allemaal nog op kon nemen. Heeft me wel 3 dagen een zere schouder gekost maar och moet er wat voor over hebben. 

Ben natuurlijk ook gelijk met de dunne naaldjes aan de slag gegaan. Wat is dat leuk priegelwerk zeg.
Is eigenlijk de bedoeling dat het nog kleiner gaat worden. Maar dat komt nog wel goed. 
Nu lekker verder freubelen en beginnen aan mijn fair isle sjaal waar ik de wol al voor geverfd heb. 
Ik heb hier wel zin in, weer iets nieuws leren. 


4 opmerkingen:

  1. Wauw, prachtige sjaal. Hele dunne naalden heb je gevonden. Ik heb er van 1.5 mm en das al dun genoeg.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb zelfs 2 sets gevonden 1 set ijzeren van 30 cm en een set karbon van knit pro. Kon ik nog kiezen uit 15 en 20 cm ook. Ben nu met gewone sokken ook bezig maar dat is dan echt weer dik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige sjaal zeg, moest aan een pauw denken. Gezellig naar de handwerkbeurs in Zwolle. Ik ben vorig jaar geweest, was toen ook heel leuk. succes met al je projecten en nog een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Anita, zie je berichtje nu pas. De sjaal heet ook de Peacocks Tale dus klopt wel dat je aan een pauw denkt.
      Ja Zwolle was heel leuk maar wel heel ver vanuit brabant. Ga nog eens naar irts wat dichterbij is.

      Gr Rianne

      Verwijderen